7.05.2024
69. İleri Kardiyak Yaşam Desteği Kursu (İKYD), 04 – 05 Mayıs 2024 tarihinde Konya İl Sağlık Müdürlüğü Bölge Eğitim Araştırma ve Uygulama Simülasyon Merkezinde, Konya İl Sağlık Müdürü Prof. Dr. Mehmet KOÇ, İKYD Kurs Direktörümüz Prof. Dr. Başar CANDER, Konya Şehir Hastanesi Acil Tıp Kliniği Eğitim Sorumlusu Prof. Dr. Mehmet GÜL, İKYD Kurs koordinatörü ve ATUDER Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Zeynep ÇAKIR, çok sayıda kursiyer ve eğitmenlerimizin katılımı ile başladı.
İlk olarak saygı duruşu ve istiklal marşımızın okunmasından sonra Sayın Prof. Dr. Mehmet KOÇ, açılış konuşmasını yaptı, ardından Prof. Dr. Başar CANDER açılış konuşmasını yaptı.
Bu kursumuza çoğunluğu Konya olmak üzere Samsun ve Karaman gibi illerimizden gelen Acil Tıp Asistanları, Uzmanları, Pratisyen hekimler, iş yeri hekimleri, paramediklerden oluşan toplam 45 kursiyer katılım sağladı.
İleri Kardiyak Yaşam Desteği Kursları (İKYD), devam zorunluluğu olan, iki günlük hem teorik hem de simülatörler üzerinde pratik eğitimleri olan ve kursun sonunda yapılan sınavda, sadece başarılı olanlara sertifika verilen bir programdır. İleri Kardiyak Yaşam Desteği (İKYD) kursunda, temel yaşam desteği uygulamaları, ritim tanıma, hava yolu uygulamaları, EKG değerlendirme, laringoskop, otomatik eksternal defibrilatör uygulamaları, senaryolarla uygulamalar yapılmıştır.
Kursun birinci günü, Kurs Öncesi Değerlendirme Testi yapıldı, sonrasında Temel Yaşam Desteği (teorik eğitim, pratik eğitim), Havayolu, İleri Kardiyak Yaşam Desteği ve Yenilikler, Kardiyovasküler Farmakoloji, Myokard Enfarktüsü, Disritmiler, ölümcül disritmiler ve elektriksel tedavileri ve uygulamalı eğitimlerimiz yapıldı.
Kursun İkinci gününde Yeniden canlandırmada özel durumlar dört konu başlığı altında anlatıldı. Bunlar Gebelik, Travma, Astım, Toksikolojik aciller, anafilaksi, boğulma, donma, Elektrik ve Yıldırım çarpmasında resüsitasyondu. Ek olarak Acilde trombolitik kullanımı hakkında bilgi verildi.
Son olarak da resüsitasyonun etik ve yasal yönü anlatıldı. Daha sonra kursiyerler tek tek uygulama odalarına alınarak sınava tabi tutuldular. Kurs sonrası son değerlendirme testi uygulandı. Yapılan hesaplamalar sonucunda belli bir baraj puanının üstünde not alanlara başarı belgeleri, altında kalanlara ise katılım belgeleri basıldı.
Ardından sertifika töreni ve kapanışa geçildi.
Önce aşağıda isimleri yazılı kurs eğitmenlerimize belgeleri takdim edildi.
-
Prof. Dr. Başar CANDER
-
Prof. Dr. Mehmet GÜL
-
Prof. Dr. Zeynep ÇAKIR
-
Prof. Dr. Muhammet Gökhan TURTAY
-
Doç. Dr. Fatih Emin VİŞNECİ
-
Doç. Dr. Serhat ÖRÜN
-
Doç. Dr. Ali GÜR,
-
Doç. Dr. Nazire Belgin AKILLI
-
Doç. Dr. Ceren ŞEN TANRIKULU
-
Uzm. Dr. Sema AYTEN
-
Uzm. Dr. Havva SERİN YİĞİT
Daha sonra da kursumuzda eğitici eğitime katılan aşağıda isimleri yazılı kursiyerlerimize belgeleri takdim edildi.
Dr. Abidin BARAN, Dr. Ahmet ÇAĞLAR, Dr. Asiye MÜMİNAT ÇAP, Dr. Ayla MOLLAOĞLU, Dr. Ayşe IŞIK, Dr. Demet ACAR, Dr. Emine KADIOĞLU, Dr. Fatih Cemal TEKİN, Dr. Hilal ÇIRALIOĞLU, Dr. Himmet NAK, Dr. Ozan ÖZELBAYKAL, Dr. Vahdet IŞIKOĞLU, Dr. Yasin YILDIZ
69. İleri Kardiyak Yaşam Desteği Kursu (İKYD) gerçekleştirilmesinde başta Acil Tıp Uzmanlar Derneği (ATUDER) Başkanı Prof. Dr. Başar CANDER olmak üzere ATUDER Başkan Yardımcısı ve kurs direktörümüz Prof. Dr. Zeynep ÇAKIR'a ev sahibimiz Konya Şehir Hastanesi Acil Tıp Kliniği'nin Eğitim Sorumlusu Prof. Dr. Mehmet GÜL'e, bize böyle şahane bir eğitim merkezinin kapılarını açan ve açılışımıza teşrif eden Sayın Konya il Sağlık Müdürümüz Prof Dr. Mehmet KOÇ ve ekibine, kıymetli hocalarımıza , uzak yakın bir çok yerden gelerek kursumuza katılan kıymetli katılımcılarımıza ve kursumuzun gerçekleşmesindeki katkılarından dolayı Abdi İbrahim İlaç Firmasına teşekkür ederiz.
Acil Tıp Uzmanları Derneği (ATUDER) Yönetim Kurulu
Fotoğraf albümüne bakmak için tıklayınız
KURSUMUZU İLK ÜÇ SIRADA BİTİRENLER
Kurs Birincisi
Dr. Emre GÖK, Asistan, Konya Şehir Hastanesi Acil Tıp Kliniği
Kurs İkincisi
Dr. Emrullah ATCI, Asistan, Konya Şehir Hastanesi Acil Tıp Kliniği
Kurs Üçüncüsü (3)
Prm. Muhammed Emin GÜNSAY Sampa Otomativ Sanayi ve Ticaret A.Ş